Sygnaliści

Sygnaliści – informacje 

Bank Spółdzielczy w Radziejowie wdrożył zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Na podstawie tej Ustawy wprowadzona została procedura, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów czy członków banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:

  • korupcja,
  • zamówienia publiczne,
  • usługi,
  • produkty i rynki finansowe,
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu,
  • ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów,
  • ochrona prywatności i danych osobowych,
  • bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Co powinno zawierać zgłoszenie

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie:

  • na czym polega naruszenie,
  • opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, np. kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość.
  • dodatkowe informacje, takie jak lista świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

Przy składaniu zgłoszenia potrzebne są następujące informacje: imię i nazwisko oraz dane do kontaktu (może to być np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu). Brak danych kontaktowych uniemożliwi komunikację oraz przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych i nie objęcie ochroną jako sygnalisty.

Jak przesyłać zgłoszenia

Zgłoszenia można wysyłać na adres: sygnalista@bs.radziejow.sgb.pl

Wszystkim osobom, które zgłaszają wnioski Bank zapewnia poufność.

×