Sygnaliści
Sygnaliści – informacje
Bank Spółdzielczy w Radziejowie wdrożył zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Na podstawie tej Ustawy wprowadzona została procedura, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów czy członków banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:
- korupcja,
- zamówienia publiczne,
- usługi,
- produkty i rynki finansowe,
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu,
- ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów,
- ochrona prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,
- inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Co powinno zawierać zgłoszenie
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie:
- na czym polega naruszenie,
- opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, np. kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość.
- dodatkowe informacje, takie jak lista świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia potrzebne są następujące informacje: imię i nazwisko oraz dane do kontaktu (może to być np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu). Brak danych kontaktowych uniemożliwi komunikację oraz przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych i nie objęcie ochroną jako sygnalisty.
Jak przesyłać zgłoszenia
Zgłoszenia można wysyłać na adres: sygnalista@bs.radziejow.sgb.pl
Wszystkim osobom, które zgłaszają wnioski Bank zapewnia poufność.